2 dec 2008

Wèmommunweeze?

Ofwel "Waar moeten we naartoe?" vroegen Bram, Brenda en Oby zich af toen ze na een lange reis (sinds kort weten we dat Dusseldorf meerdere vliegvelden heeft) aan kwamen op het vliegveld van Tenerife-Sur.  Onder het motto "doe eens gek" komen ze voor een weekendje bij ons aan boord. Gisteren zijn we van Santa Cruz naar Marina San Miguel - een nagelnieuwe marina gelegen in een britse golfenclave in aanbouw - gevaren dat zo dicht bij het vliegveld ligt dat we hun vliegtuig zagen landen.
Vermoedelijk zijn ze onderweg een zekere heer Nicolaas tegen gekomen, want eenmaal aan boord leek het wel pakjesavond! Tussen de zakken drop en de laatste edities van Zeilen zaten onderdeeltjes voor de toiletpomp, zakjes pindasaus en zelfs pepernoten.

Waarempel treft ons bezoek het met het weer. De hele week is het grijs, bewolkt en af en toe zelfs een paar druppels regen, maar deze twee dagen schijnt het zonnetje, al is er weinig wind. We motoren langs Los Cristianos, waar we een aantal keer op vakantie zijn geweest, en in de verte zien we Los Gigantes - de hoge kliffen aan de westkust van het eiland.
Er komt wat meer wind, we zetten zeil en steken over naar La Gomera. Onze opstappers worden langzaam aan steeds stiller, maar of dat het gevolg is van de lange reis de dag ervoor, of omdat ze zo onder de indruk waren van de golfhoogte laten we maar in het midden. Eenmaal in de acceleratiezone tussen de eilanden waait het lekker door en we speren naar San Sebastian waar we aan het eind van de middag afmeren in de drukke jachthaven. Een aantal jaar geleden zijn we hier ook geweest, toen ook als opstapper bij een vriend aan boord, nu met eigen boot.

Eenmaal in de haven leven onze gasten weer op en doen we onze bootnaam eer aan, dat blijkt als we de volgende dag gecomplementeerd worden over onze zangkunsten... 's Maandags vertrekken we weer uit San Sebastian, het waait minder hard dan de vorige dag en vlak na vertrek zwemmen er twee dolfijnen naast de boot. Helaas zakt na een paar mijl de wind eruit en varen we op de motor verder. Weer onder kust van Tenerife stuiten we op een school grienden, grote dolfijnachtigen van de luie soort. De grote groep duikt een aantal keer op naast de boot op om al proestend weer onder water te verdwijnen.
Kort voor zonsondergang varen we de nieuwe marina van Las Galletas binnen en komt er helaas al een eind aan dit veel te korte, maar gezellige weekend. Morgen vliegt ons bezoek weer terug naar het koude Nederland en varen wij terug naar La Gomera om daar de voorbereidingen voor De Oversteek te gaan treffen.

Comment Notification Subscription

You have been unsubscribed from email notifications for any future comments to this post.
Reacties zijn gesloten

Welkom op Sailinglive.nl

In de zomer 2008 vertrokken we voor een reis met onze zeilboot Live, een Baltic 39 uit Zierikzee. Langs de westkust van Europa zeilden we naar het zuiden om vervolgens de Atlantische oversteek te maken naar de Caribbean, waar we een jaar lang hebben rondgezeild. Daarna ging het via Cuba naar de Verenigde Staten. In mei 2010 zeilden we de Oosterschelde weer op een keerden na duizenden zeemijl weer terug in onze thuishaven.